Jag bytte förskola till Draken för min dotter av flera skäl.

För att personalen är så engagerad i barnen, för att de åker till olika parker istället för att stanna på innerstadsgården och för att det är en liten förskola med bara en avdelning, vilket jag tycker är bra för mindre barn. Nu har hon gått på Draken i över tre år och trivs väldigt fint. Personalgruppen är verkligen engagerad och kreativ, barnen känns trygga och lär sig mycket samtidigt som de får röra sig och hinner leka mycket fritt också. Personalgruppen är stabil och det behövs sällan vikarier, och vikarierna brukar vara föräldrar eller andra personer som återkommer och lär känna barnen.
Det finns också goda möjligheter att påverka barnens förskole-tillvaro eftersom Draken är ett föräldrakooperativ.
Jag skulle inte kunna hitta på en bättre förskola än Draken.

Vi ju är oerhört nöjda med Draken och personalen eftersom personalen alltid gör sitt yttersta för att hitta på roliga saker med barnen. Draken är en förskola där både barn och personal trivs och det märks!

Personalen har en positiv energi och glädje som smittar av sig på barnen.

Våra barn älskar att vara på Draken och har alltid roliga historier att berätta när de kommer hem.

Draken är en otroligt ambitiös liten förskola där man är utomhus varje dag i ur och skur, och det görs regelbundet heldagsutflykter där man både får äta lunch och vila utomhus.

Den blandade gruppen på max 20 barn skapar en otroligt familjär känsla där de stora barnen hjälper de små, och de små lär sig av de större.
Draken är en förskola med något så ovanligt som låg personalomsättning, vilket är väldigt tryggt både för barn och föräldrar.

Angående varför vi valde Draken skulle jag säga att vi gjorde det för att Draken sätter barnet i fokus och den lilla barngruppen gör att barnen får så fin kontakt med personalen och med barn i olika åldrar. Att man som förälder får en sådan unik insyn och får vara med i verksamheten påverkade också vårt val.

Personalen gör ett fantastiskt jobb med att kombinera pedagogik, nya upplevelser och rolig lek. Draken är en förskola som verkligen präglas av personalens uppfinningsrikedom, kunnande och engagemang.

Det är fantastiskt roligt att kunna följa barnen via Tyra-appen och instagram under dagen. Man får följa barnens upplevelser och utveckling även när man är på jobbet. Personalen gör ett otroligt jobb som verkligen uppskattas av oss föräldrar.